Kennismakingsgesprek 
Na ontvangst van je afspraakverzoek (via de telefoon,mail of whatsapp)hebben wij eerst een kennismakingsgesprek via de telefoon. Tijdens dit gesprek maken we kennis met elkaar en hoor ik graag wat je knelpunten zijn en waar je tegenaan loopt. In het kort vertel ik je over mijn werkwijze.  Daarna plannen we een intakegesprek in. 

Intake
De intake spreek ik het liefst bij jou thuis af. Op deze manier krijg ik gelijk een goed beeld van de situatie en kan ik zien waar je mijn hulp bij nodig hebt. We nemen samen door waar je tegen aanloopt en ik zal mijn werkwijze verder toelichten. Je hoeft van te voren niet op te ruimen. Wel is het handig dat er voor aanwezige huisdieren en/of kinderen oppas is. De intake duurt ongeveer 1 uur en is geheel vrijblijvend.  Als er van beide kanten een klik is, plannen we een eerste werkafspraak in.  Na het gesprek ontvang je van mij een bevestigingsmail met daarin alle gemaakte afspraken.

Werkafspraak 
Een werkafspraak duurt ongeveer 3 uur. In deze gereserveerde uren kan er veel werk verzet worden.
Je zult gelijk resultaat zien, hoe fijn is dat! Vaak wordt de ruimte waarin de meeste tijd wordt doorgebracht aangepakt. Maar je kunt ook een andere ruimte hebben waar je je aan ergert, dan pakken we die aan.  Jij bepaalt! We gaan samen aan de slag. Ik bied jou handige en eenvoudige opruimmethodes aan en help je met het maken van keuzes en nemen van beslissingen. Uiteindelijk bepaal jij wat er met jouw spullen gebeurt.  We doen het stap voor stap en in jouw tempo. Het doel is een basisorganisatie aan te maken, zodat alle spullen een vaste plek krijgen en het makkelijk bij te houden is. Zoeken naar spullen is dan verleden tijd en op deze manier wordt jouw huis weer een fijn thuis. Ook nu zou het fijn zijn als er oppas is voor huisdieren en/of kinderen. Dan kunnen we gefocust aan de slag gaan en raken we niet afgeleid. 

Het totaal aantal uren dat nodig is om je huis en huishouden goed georganiseerd te krijgen is moeilijk te voorspellen. Dit is namelijk afhankelijk van de hoeveelheid spullen en papieren die je in de loop der tijd hebt verzameld en de snelheid waarmee je beslissingen durft te nemen.

Ik werk op afspraakbasis. Dat betekent dat ik maar één werkafspraak met je maak om aan de slag te gaan met wat voor jou het meest noodzakelijk is, en dat écht verschil zal maken in je dagelijkse leven.

Na deze werkafspraak kun je aangeven of je een nieuwe afspraak wilt maken om een ander deel van je huis(houden) aan te pakken, of dat je inmiddels voldoende kennis, vaardigheden en zelfvertrouwen hebt gekregen om zelf succesvol verder te gaan.

Voor het maken van een afspraak kun je mij mailen, bellen of een appje sturen